ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
ضررهای ترک کار بر اقتصاد اسلامی
ترک کار پیامدهای بد و گستردهای را بر دین، جامعه و اقتصاد اسلامی میگذارد؛ از جمله:
ترک کار به فقر میانجامد و از اثرات منفی فقر در دین شخص این است که وی را به دروغ و وعده خلافی وا میدارد، چنانکه پیامبر ج میفرماید: «إِنَّ الرَّجُلَ إِذَا غَرِمَ، حَدَّثَ فَکَذَبَ، وَوَعَدَ فَأَخْلَفَ».[1]
«وقتی انسان بدهکار شود، دروغ میگوید و خلف وعده میکند».
دین اسلام با ایجاد کار خطرات بیکاری را برطرف ساخت و از متاثر شدن عقیده، اخلاق و سلوک افراد جامعه حفاظت نمود و این جلوگیری منجر به حفظ خانواده و جامعه میگردد و بر استقرار و تمسک و اخوت افراد جامعه میافزاید. ما مسلمانان هنگامیکه کار را ترک میکنیم، غالبا مجبور به استخدام افراد مختلف اجنبی میگردیم که از ملتها و ادیان مختلفیاند و برای انجام کار مسلمانان فرستاده میشوند؛ و تحقیقات نشان داده است که اکثر این کارگران خارجی در راستای اهدافی خاص و با حمایت سازمانها و مؤسسات کشورهای بیرونی که دشمنی دیرینه با مسلمانان دارند، در کشورهای اسلامی مشغول به کار میشوند، تا از این طریق به ضرر مسلمانان و برای افساد آنها بکوشند و یا علیه اهل اسلام تجسس نموده و اسرار و نوایا و نقاط ضعف و قوت ایشان را دریابند، این برنامه از سوی همان کشورها و مؤسسات طرحریزی و برنامه ریزی شده است.
از جمله دلایل واضح و آشکار مطالب فوق، وجود کارمندان مؤسسات خارجی در کشورهای اسلامی زیر فقر و جنگ زده است که از رهبری و مدیریت سالم و کارامدی برخوردار نیستند؛ همچنین حرکات و روش برخورد خادمههای غیر مسلمان که در خانههای مسلمانان در کشورهای اسلامی، به ویژه دول عربی مشغول به کاراند؛ این خانمهای کارگر زیر عنوان کار و تربیت اطفال، اعمالی را مرتکب شدند که واقعا تکان دهنده است، اینها چیزهایی هستند که همیشه میشنویم، اما اموری که دیده و شنیده نمیشوند، بسیار خطرناکتر و زشتتر خواهند بود. بطور مثال گروهی از این خادمهها برای نشر و ترویج فسق و فجور و اظهار دین باطل و دعوت به آن تحت حمایت همان مؤسسات و نهادها میآیند. و همه ما شاهد نقش و نگار صلیب و کلمات و شعارهای الحادی در مصنوعات و تولیداتشان، مثل جانمازها، ظروف نوشابه، وسایل خانه و... هستیم. و این خللی است که مانع کار کردن مسلمانان میشود.
ب: برتری جویی گسترده دشمنان اسلام علیه اقتصاد اسلامی
اگر مسلمانان کار و فعالیت انجام ندهند، برای دسترسی به وسایل و آلات مختلفی که نیاز مبرم به آن دارند و بخشی از زندگی امروزی را تشکیل میدهد، مجبوراند که از دشمنانشان استمداد کنند و اسلامستیزها هرگز به تمام خواستههای آنها لبیک نخواهند گفت و دادههایشان با یک سری شروط اهانت آمیز همراه خواهد بود. و مسلما تولیداتی با کیفیت و سطح پایین را در اختیار مسلمانان قرار خواهند داد و از ارائه ماشینآلات و تولیدات پیشرفته به مسلمانان ابا میورزند و یا اسرار تولیدات خود را برایشان فراهم نخواهند کرد، تا اینکه مسلمانان بطور مستمر به تولیدات آنها نیاز داشته باشند و امت اسلام را مصرف گرا بار آورده و تولیدات مستهلک خود را به خورد آنها دهند و این روند ادامه یابد و در تمام عرصههای تولید همچنان برتر و موفقتر از مسلمانان باشند.
امروزه این واقعیت را همه میدانند که دشمنان اسلام سرّ مصنوعات غیر استهلاکی را میپوشانند، چه رسد به اینکه آنرا را در اختیارشان قرار بدهند، در حالیکه مسلمانان اجازه ساخت و ساز آلات استهلاکی را دارند ولی تجارت و فابریکههای بیگانگان مشغول آن هستند. دشمنان اسلام برای استمرار روند بهرهجویی از خیرات کشورهای اسلامی و احتکار و برتریخواهی خود تلاش میکنند، در واقع تقصیری متوجه دشمنان نیست، بلکه گناه و کوتاهی همه بدوش مسلمانان است که فرصتهای کاریشان را به دیگران واگذار کردهاند.
اسباب ارتکاب جرائم بیشمار است، از جمله: بیکاری، نیازمندی، حب انتقام، و غیره. پس اگر مسلمانان کار نکنند، جوانانشان گمراه شده و قربانی جرائم و بدبختیها میگردند که علت آن بیکاری است. با بررسی وضعیت مسلمانان، بخصوص در شرایط کنونی در مییابیم که جوانان ما قربانی جنگ فکری و یورش رسانههای جهانی هستند که به هر جریمه و فجور ضد اخلاقی دعوت میدهند. و از طرف دیگر کارگران غیر مسلمان با اختلاف اعتقادات و مذاهبشان انواع انحرافات و وسایل و امکانات ارتکاب جرائم را با خود دارند، مانند سرقت، جادوگری، زنا، هم جنس گرایی و غیره که از عادات محیط و کشور خودشان است و آنها را بخاطر انتقامجویی از مسلمان در بین آنها ترویج و انجام میدهند که همه اینها از مفاسد ترک کار مسلمانان است.
د: ضعف و ناتوانی اقتصاد مسلمانان
عامل مهم و قوی که در ضعف اقتصاد مسلمانان نقش دارد، ترک کار است که آن را از دو نگاه مورد بررسی قرار میدهیم:
اول: تعطیل شدن انتاج و تولیدات مسلمان: به این معنا که مسلمان مکلف به تأمین هزینههای زندگی خود است، هزینههایی چون هزینههای درمانی، اجتماعی و غیره، اما از آن سو هیچ عاید و تولیدی ندارند و اینجاست که یک شخص مصرفگرا و باری بر دوش اقتصاد امت میباشد.
دوم: بیرون شدن ثروت نقدی کشورهای اسلامی به خارج از کشور:
این روند به شیوههای مختلف صورت میپذیرد، در کشورهای عربی اکثر کارگران غیر مسلماناند و ثروت بزرگی را از این کشورها به کشورهای غیر اسلامی انتقال میدهند؛ و خیرات و منابع طبیعی برخی از این کشورها را به بهانههای گوناگون مورد استفاده مقرار میدهند و این شکستی بزرگ برای اقتصاد مسلمانان است. این وضعیت مسلمانان به شکل عمومی است، اما وقتی بطور خاص و موردی بررسی شود و قدرت تولیدی کارگر مسلمان با تولید کارگر غیر مسلمان دیده شود، قابل مقایسه نیست، بنابر اسباب و عوامل موثری که وجود دارد. مشکل هم در این نقطه است.
هـ: ضعف جسمی و انحطاط در معنویات مسلمانان
بدن انسان نیازمند تقویت و رشد است و بهترین چیزی که جسم را تقویت میکند، کار است، چون کار انسان را مجبور میکند تا در تقویت تمام جسم خود بکوشد و این خواه ناخواه پیش میآید. البته دسترسی به قوت بدنی بدون کار امکان ندارد، تقویت بدن برای مسلمانان بسیار مهم و ضروری است، تا همیشه سالم باشند و عقل و فکرشان بطور طبیعی کار کند و بتوانند سنگینی زندگی پرچالش را تحمل نمایند و از توانایی کامل برای رد مکر و بهانههای دشمنان اسلام برخوردار باشند. با ترک کار مسلمانان از قوت و طاقتی که دارند از هم پاشیده و بهم میخورند و اقتصادشان از رشد و ترقی به تنزل و عقب ماندگی بر میگردد، بالاخره زمینه تسلط دشمنان مساعد شده و انواع بیماریها و آفات دامنگیر زندگی آنها میگردد. از سویی دیگر معنویات آنها نیز از هم میپاشد و به هموم و مصیبتها مبتلا میشوند و شیرینی زندگی دنیا برایشان تلخ گردیده در نفسهایشان ذلت و خواری اسقرار پیدا میکند و مشاهده میکنند که در هر نقطهای کامیابی از آن کفار است. تا آنکه خودباختگی و استسلام در بین اهل اسلام آشکار میشود؛ و واقعیتهای امروزی شاهدی بر این مدعی است.