اهل سنت

آنچه در این وبلاگ مخالف قرآن و سنت بود دور بندازید. الله در قرآن میفرماید:(پس بندگانم را بشارت ده، همان کسانی که سخنان را می شنوند و از نیکوترین آنها پیروی می کنند. اینانند که خداوند هدایتشان کرده و اینانند که خردمندانند». زمر، آیه 17 و 18

اهل سنت

آنچه در این وبلاگ مخالف قرآن و سنت بود دور بندازید. الله در قرآن میفرماید:(پس بندگانم را بشارت ده، همان کسانی که سخنان را می شنوند و از نیکوترین آنها پیروی می کنند. اینانند که خداوند هدایتشان کرده و اینانند که خردمندانند». زمر، آیه 17 و 18

ترسیم برخی از شیوه‌های مختلف وحی

ترسیم برخی از شیوه‌های مختلف وحی

﴿وَمَا کَانَ لِبَشَرٍ أَن یُکَلِّمَهُ ٱللَّهُ إِلَّا وَحۡیًا أَوۡ مِن وَرَآیِٕ حِجَابٍ أَوۡ یُرۡسِلَ رَسُولٗا فَیُوحِیَ بِإِذۡنِهِۦ مَا یَشَآءُۚ إِنَّهُۥ عَلِیٌّ حَکِیمٞ٥١ [الشورى: 51]

***

توضیح موضوع: راه ارتباط پیامبران با خدا منحصر به سه طریق است:

1-   القای به قلب

2-   از پشت حجاب (که شامل رؤیای صادقه نیز می‌شود.)

3-   از طریق ارسال رسول (فرشته‌ی وحی).

و نزول وحی از طریق فرستادن فرشته‌ی وحی، خود به چهار طریق صورت می‌گیرد:

1-  آنجا که فرشته بی‌آنکه بر پیامبر ظاهر شود، در روح و قلب او القاء می‌کرده است. «نفث فی الروع».

2-   گاه فرشته به صورت انسانی در می‌آید و پیامبر را مخاطب می‌سازد (مثل اینکه جبرئیل به صورت دحیه‌ی کلبی درآمد)

3-   گاه به صورتی بود که همچون زنگ در گوشش صدا می‌کرد (صلصلة الجرس)

4-   گاه جبرئیل به صورت اصلی خود که خدا او را بر آن صورت آفریده بود، بر پیامبر ظاهر می‌گشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد