اهل سنت

آنچه در این وبلاگ مخالف قرآن و سنت بود دور بندازید. الله در قرآن میفرماید:(پس بندگانم را بشارت ده، همان کسانی که سخنان را می شنوند و از نیکوترین آنها پیروی می کنند. اینانند که خداوند هدایتشان کرده و اینانند که خردمندانند». زمر، آیه 17 و 18

اهل سنت

آنچه در این وبلاگ مخالف قرآن و سنت بود دور بندازید. الله در قرآن میفرماید:(پس بندگانم را بشارت ده، همان کسانی که سخنان را می شنوند و از نیکوترین آنها پیروی می کنند. اینانند که خداوند هدایتشان کرده و اینانند که خردمندانند». زمر، آیه 17 و 18

(31) پس از دیدن خواب نیک و بد چه باید کرد؟

(31) پس از دیدن خواب نیک و بد چه باید کرد؟

رسول اکرم ص فرمود: خواب نیک از طرف الله متعال و خواب‌های پریشان از طرف شیطان است بنابراین وقتی که خواب خوبی می‌بینید فقط برای کسی آن را تعریف کنید که او را دوست دارید (بخاری و مسلم).

اما در مورد خواب بد در احادیث چنین آمده است:

114- الف) «یَنْفُثُ عَنْ یَسَارِهِ» «ثَلاَثًا». [مسلم 4/1772] «سه بار به طرف چپ خود فوت کند ـ فوتى که با کمى رطوبت آب دهان همراه باشد» ب) یَسْتَعِیذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیْطَانِ وَمِنْ شَرِّ مَا رَأَى» «ثَلاَثَ مَرَّاتٍ» [مسلم4 /1772، 1773] «سه بار از شیطان و از شر آنچه که دیده است به الله پناه ببرد» ج) «لَا یُحَدِّثْ بِهَا أَحَدًا» [مسلم 4/1772]. «در مورد آن با کسى صحبت نکند» د) «یَتَحَوَّلُ عَنْ جَنْبِهِ الَّذی کانَ عَلَیْهِ» [مسلم4/1773] «پهلوى خود را جابجا کند».

115) «یَقُومُ یُصَلِّی إِنْ أَرَادَ ذلِکَ» [مسلم4/1773] «اگر خواست برخیزد و نماز بخواند».

معنی کلمات حدیث:

نْفُثُ: تف کردن خفیف بدون آب دهن.

رهنمود حدیث:

در احادیث فوق انواع سه گانه‌ی خواب بیان گردید که عبارتند از:

نوع اول: خواب نیک که از طرف الله متعال و مژده‌ای برای انسان مومن است و چهل و ششمین درجه نبوت به حساب می‌آید و صاحب چنین خوابی می‌تواند آن را برای هر کسی که دوست دارد بازگو کند.

نوع دوم: خواب‌های بد و ترسناک: این نوع خواب‌ها از طرف شیطان وسوسه می‌شود و باعث ایجاد ترس و دلهره و پریشانی برای فرد بیننده می‌گردد. رسول اکرمص برای علاج این نوع خواب‌ها موارد زیر را بیان فرمود:

1-  سه بار دمیدن یا تف انداختن خفیف به سمت چپ خویش.

2-  پناه جستن به الله متعال از شر شیطان با گفتن اعوذ بالله من الشیطان الرجیم و غیره.

3-  تغییر حالت دادن از کیفیتی که بر آن خوابیده است به کیفیت دیگری.

4-  بازگو نکردن چنین خواب‌هایی به مردم چرا که این دلیل بر ترس و باور نمودن آن است.

5-  و علاج آخر این که برخیزد و پس از طهارت به نماز ایستد چرا که شیطان با ذکر الله خود را پنهان می‌کند و پا به فرار می‌گذارد.

نوع سوم: حدیث النفس یعنی دیدن مشغولیت‌های ذهنی و کارهای روزمره خود در خواب. این خواب‌ها هیچ سود و زیانی ندارند و قابل تعبیر نیستند.

فوائد حدیث:

1-  خواب‌های نیک برای انسان نیک رخ می‌دهد.

2-  نباید خواب را جز برای انسان دانشمند و یا کسی که او را دوست دارد بازگو نماید.

3-  نباید بدون رعایت ضوابط شرعی خودسرانه و بدون دانش به تعبیر خواب بپردازد.

4-  پناه جستن به الله متعال در هر حال.

5-  بیان کردن خواب دروغین، گناه و جزو بزرگ‌ترین دروغ‌ها محسوب می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد