اهل سنت

آنچه در این وبلاگ مخالف قرآن و سنت بود دور بندازید. الله در قرآن میفرماید:(پس بندگانم را بشارت ده، همان کسانی که سخنان را می شنوند و از نیکوترین آنها پیروی می کنند. اینانند که خداوند هدایتشان کرده و اینانند که خردمندانند». زمر، آیه 17 و 18

اهل سنت

آنچه در این وبلاگ مخالف قرآن و سنت بود دور بندازید. الله در قرآن میفرماید:(پس بندگانم را بشارت ده، همان کسانی که سخنان را می شنوند و از نیکوترین آنها پیروی می کنند. اینانند که خداوند هدایتشان کرده و اینانند که خردمندانند». زمر، آیه 17 و 18

7- مداعبه از راه نظر

7- مداعبه از راه نظر

نگاه دارای عملکرد ساحرانه‌ای در قلب است و تأثیر زیادی در احساسات می‌گذارد. یکی از شاعران، نگاه را بسان تیری می‌داند که با آن می‌جنگد و به هدف می‌خورد:

ولی نظرة لوکان یحبل ناظر

 

بنظرته انثى لقد حبلت منی

«من چنان نگاهی دارم که اگر کسی با نگاهش می‌توانست، زنی را حامله کند، حتماً آن زن از نگاه من حامله می‌شد».

و چنین مشهور است: رُب طَرحِ اّفصَح مِن لسانِ. چه بسا گوشه چشمی از کلام گویاتر باشد؛ پس نگاه، بیان کننده‌ی احساسات قلب و روشنگر مسائل پنهان درونی و احساسات و عواطف فروزان و ساحرانه‌ایی است که در قلب نهفته است.

همچنین گفته می‌شود، چهار چیز از چهار چیز سیر نمی‌شود:

چشم از نظر، زن از مرد، زمین از آب، گوش از خبر.

در نظر، توافقی بین دو همسر وجود دارد و حرف زدن و نجوی باعث افزایش محبت و دلبستگی می‌شود؛ پس چشم مرکز جاذبه و تمایل و اوج لذت‌هاست.

نگاه باید توأم با ناز باشد تا در قلب اثر گذارد برای اینکه سقوط و نزول نگاه در عمیق‌ترین جایگاه قلب است. عنترة علی رغم دارا بودن مقاومت و صبر در جنگ و سنگدلی، نسبت به سرزنش نزدیکان، اما چشم و نگاه موثری او را اسیر و شیفته می‌کند و می‌گوید:

یا من رمت مهجتى من نیل مقلتها

 

 

بأسم قاتلات بدوها عسر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد