ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
پروفسور رینولد الین نیکلسون([1]) (1868-1945م)در کتابی به نام تاریخ ادبیات اعراب([2]) که به سال 1914م منتشر شده است، مینویسد: «به علاوه، میبینیم که «قرآن» سندی است بیاندازه بشری و انسانی و هر شکلی از اشکال شخصیت محمد را منعکس میکند و ارتباط نزدیک با حوادث خارجی زندگانی او را نشان میدهد، بطوری که در اینجا (قرآن) مواد منحصر و غیر قابل بحث و تکامل و پیشرفت اسلام و ریشههای اصلی آن دیده میشود؛ در صورتی که چنین وضعی در ادیان بودایی، مسیحی یا سایر ادیان کهن وجود ندارد»([3]).