اهل سنت

آنچه در این وبلاگ مخالف قرآن و سنت بود دور بندازید. الله در قرآن میفرماید:(پس بندگانم را بشارت ده، همان کسانی که سخنان را می شنوند و از نیکوترین آنها پیروی می کنند. اینانند که خداوند هدایتشان کرده و اینانند که خردمندانند». زمر، آیه 17 و 18

اهل سنت

آنچه در این وبلاگ مخالف قرآن و سنت بود دور بندازید. الله در قرآن میفرماید:(پس بندگانم را بشارت ده، همان کسانی که سخنان را می شنوند و از نیکوترین آنها پیروی می کنند. اینانند که خداوند هدایتشان کرده و اینانند که خردمندانند». زمر، آیه 17 و 18

حدیث سی ویکم: اتّخاذ منبر در نماز جمعه


أمّ هشام دختر حارثهل روایت کرده است: «مَا أَخَذْتُ ﴿قٓۚ وَٱلۡقُرۡءَانِ ٱلۡمَجِیدِإلاَّ عَنْ لِسَانِ رَسُولِ اللَّهِ ج یَقْرَؤُهَا کُلَّ یَوْمِ جُمُعَةٍ عَلَى الْمِنْبَرِ إِذَا خَطَبَ النَّاسَ.»[1] «من ﴿قٓۚ وَٱلۡقُرۡءَانِ ٱلۡمَجِیدِ﴾. را جز از زبان پیغمبر خدا ج نشینده­ام (و) ایشان ج هر جمعه بر منبر در موقعیکه برای مردم خطبه می­خواندند آن­را قرائت می­فرمودند.»

محرز و آشکار است که پیامبر خدا ج بر روی منبر خطبه خوانده­اند و یاران بزرگوارشy به فرموده­های گهربار و نابش با جان و دل گوش فراداده­اند. و در این زمینه اختلافی مشاهده نمی­شود. و همچنین خطبه بر روی منبر از زوایای مختلفی سودمند است. جدای از اینکه اعلام به حاضرین راحت­تر و بهتر صورت می­گیرد، مشاهدۀ خطیب و نمازگزاران باعث بالا رفتن کارایی موعظه و توجه مخاطبان می­شود.

هچنین از این روایت برمی­آید که خواندن سوره [ق] در خطبه جمعه وشرح آن مستحب می­باشد.



[1]- (صحیح): مسلم (ش2052) والّلفظ له/ ابوداود (ش1102) از طریق (یحیى بن عبد الله بن عبد الرحمن وعبد الله بن محمّد بن معن) روایت کرده­اند: «عن أم هشام بنت حارثة بن النعمان قالت لقد کان تنورنا وتنور رسول الله ج واحدا سنتین أو سنة وبعض سنة وما أخذت [ق والقرآن المجید] إلا عن لسان رسول الله ج یقرؤها کل یوم جمعة على المنبر إذا خطب الناس.»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد