ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
مبحث دوم:
تاثیر پذیری کودکان از تربیت در مراحل زودهنگام
شکی در این نیست که تصاویر رنگین توجه کودکان را به خود جلب میکند، به همین سبب میتوان مرحلهی پیش از دبستان را مرحلهی تصاویر رنگارنگ دانست، چه تصاویر موجود در مجلات یا تصاویری که از تلویزیون پخش میشود.
کودک از مرحلهی برداشتن کتاب یا مجله به مرحلهی اشاره به تصاویر تا نام بردن اشیاء و سپس ربط میان تصاویر و کلمات و شناخت معنا و در پی آن پی گیری داستان و فهم خواندن و نوشتن منتقل میشود.
کودکانی که در مرحلهی سنی میان پنج سال و نه سال و دوازده سال هستند روزانه حجم بالایی از برنامههای تلویزیونی را تماشا میکنند که تاثیر آن را میتوان به طور آشکار در رفتار و طرز فکر و حتی گفتار کودک مشاهده کرد.
کودک در مراحل نخست سنی خود به تقلید گرایش دارد و قابلیت بالایی برای پیروی و الگوپذیری از خود نشان میدهد. چنانکه قدرت وی در تفکر مجرد بسیار خوب است. به همین سبب تربیت وی بر مبانی دین و حمایت او از افکار منحرف بسیار مهم است، به ویژه آنکه کودک آماده پذیرش و قانع شدن است.