ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
دستت را بر روی پیشانی مریض قرار ده و آیات رقی(تعویذ) را با ترتیل و حضور قلب بخوان، رقیههایی که با صدای بلند خوانده شود از صدای آهسته بهتر است، زیرا مریض مطمئن میشود و به آیات قرآن که بر او تلاوت میشود، گوش میدهد و همچنین مریض میفهمد که چگونه وجودش درمان میشود.
حضور قلب و خالص گردانیدن نیت برای خداوند در رقیه از مهمترین کارهاست و خواندن قرآن باید با این نیت باشد که خداوند سبحان و متعال مریض را با راحتی و اطمینان شفا بخشد و او را منت نهد و قرائت باید با این نیتها باشد:
قرائت قرآن به نیت هلاکت و نابودی.
قرائت قرآن به نیت باطل کردن سحر.
قرائت قرآن به نیت سوزاندن و عذاب دادن شیطان.
قرائت به نیت جذب و احضار شیطان.
قرائت به نیت طرد و دور کردن شیطان.
قرائت به نیت برطرف کردن مصیبتهای چشم زخم.
شایسته است که قرائت به نیت جذب و احضار بر بیمار جز در حالت مشخص شدن از وجود مس یا مورد خطاب قرار دادن شیطان یا جذب جن، یا جذب جن در جسد بیمار تا ناراحتی بر بیمار نماند، باشد و خواندن قرآن بر شیطان سختتر است؛ زیرا قرائت به نیت جذب و احضار، مریض را در نارحتی قرار میدهد و آن به خاطر آشکار شدن جن بر سرشت آدمی و تصرفاتش است اما ممکن است قرائت به نیت جذب و احضار در ابتدای رقیه و در آخر قرائت رقی به نیت طرد و دور کردن و هلاک خوانده شود و مریض را ترک نکند تا اینکه از خارج شدن جن مطمئن شود.
و همچنین قرائت به نیت عذاب دادن و سوزاندن جن روی میدهد. قرائت با این نیت در قرائتهای تنهایی طولانی بسیار سودمند است اما بر هر مصیبت دیدهای کارساز نیست در نتیجه شایسته است قرائت بر مریض با این نیت خوانده نشود تا در آن حرمتهای زیر نگه داشته شود:
بدست آوردن اطلاعاتی از تغییرات و مدت زمان ورود شیطان بر مصیبت دیده و شناخت سبب این داخل شدن
شایسته است که مدت قرائت طولانی باشد(سه ساعت یا چیزی شبیه به این)
مداوای مریض به وسیله رقیه به طور پیوسته باشد(به طور متوسط سه جلسه در هفته)
مریض ناراحتیهای زمان مداوا و بعد آن را تحمل کند
مریض، پیرمرد نباشد
مریض، حامله نباشد
از زمان داخل شدن جن به بدن مریض مدت زمان زیادی نگذشته باشد یا به سبب سحر یا چشم زخم نباشد. باطل کردن سحر و برطرف کردن چشم زخم بر سوزاندن جن مقدم است.
سبب تحریک جن نباید باعث ضرر رساندن به بدن مریض یا شنوایی آن هنگام رقیه و بعد آن گردد یا باعث بیزاری و نفرت بیمار از رقیه شود.