اهل سنت

آنچه در این وبلاگ مخالف قرآن و سنت بود دور بندازید. الله در قرآن میفرماید:(پس بندگانم را بشارت ده، همان کسانی که سخنان را می شنوند و از نیکوترین آنها پیروی می کنند. اینانند که خداوند هدایتشان کرده و اینانند که خردمندانند». زمر، آیه 17 و 18

اهل سنت

آنچه در این وبلاگ مخالف قرآن و سنت بود دور بندازید. الله در قرآن میفرماید:(پس بندگانم را بشارت ده، همان کسانی که سخنان را می شنوند و از نیکوترین آنها پیروی می کنند. اینانند که خداوند هدایتشان کرده و اینانند که خردمندانند». زمر، آیه 17 و 18

346- حرام بودن روزه‌ی وصال یا به‌هم‌پیوسته؛ بدین‌سان که کسی دو روز پیاپی یا بیش‌تر، روزه بگیرد

346- حرام بودن روزه‌ی وصال یا به‌هم‌پیوسته؛ بدین‌سان که کسی دو روز پیاپی یا بیش‌تر، روزه بگیرد و در میان آن‌ها چیزی نخورد و نیاشامد

1773- عن أَبی هریرة وعائشة$ أنَّ النَّبِیَّr نَهَى عَنِ الوِصَالِ. [متفقٌ علیه]([1])

ترجمه: ابوهریره و عایشه$ می‌گویند: پیامبرr از روزه‌ی «وصال»- یعنی روزه گرفتن دو روز پیاپی یا بیش‌تر، بدون افطار یا خوردن چیزی- منع فرمود.

1774- وعن ابن عمرَ$ قَالَ: نَهَى رسُولُ اللهِr عَنِ الوِصَالِ. قالوا: إنَّکَ تُواصِلُ؟ قَالَ: «إنِّی لَسْتُ مِثْلَکُمْ، إنِّی أُطْعَمُ وَأُسْقَى». [متفقٌ علیه؛ این، لفظ بخاری‌ست.]([2])

ترجمه: ابن‌عمر$ می‌گوید: رسول‌اللهr از روزه‌ی «وصال»- یعنی روزه گرفتن دو روز پیاپی یا بیش‌تر، بدون افطار یا خوردن چیزی- منع فرمود. اصحابy عرض کردند: شما، خود روزه‌ی «وصال» می‌گیرید؟ فرمود: «من با شما فرق دارم؛ به من آب و غذا داده می‌شود».([3])




([1]) حدیث ابوهریرهt: صحیح بخاری، ش: 1965؛ و صحیح مسلم، ش: 1103؛ اما حدیث عایشه&: صحیح بخاری، ش: 1964؛ و صحیح مسلم، ش: 1105. [حدیث عایشه& پیش‌تر به‌شماره‌ی 235 گذشت. (مترجم)]

([2]) صحیح بخاری، ش: 1962؛ و صحیح مسلم، ش: 1102.

([3]) نووی/ ذیل حدیث شماره‌ی 235 می‌گوید: معنایش این است که پروردگارم به من قدرتِ شخصی را می‌دهد که می‌خورد و می‌آشامد. [مترجم]

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد